|

میوه و سبزی خشک کن سایا،دومدل پرفروش در ایران[آبان۱۴۰۰]

میوه و سبزی خشک کن سایا دارای دو مدل GP-102 و GP 103 است که هر دو به ترتیب پرفروشترین سبزی و میوه خشک کن در سایت دیجی کالا از بین بیش از ۵۰ مدل مختلف هستند.در این پست قصد داریم آنها را به صورت کامل بررسی کرده و سپس باهم مقایسه کنیم.برای اطلاع از قیمت و خرید این میوه خشک کن ها این پست را مطالعه کنید.

میوه و سبزی خشک کن سایا
میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-102
میوه و سبزی خشک کن سایا
میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP 103

فیلم نحوه کار با دستگاه میوه و سبزی خشک کن

در فیلم زیر با نحوه خشک کردن انواع میوه در دستگاه میوه و سبزی خشک کن آشنا می شوید.

معرفی برند سایا

در سال ۱۳۷۸ با مشارکت و همکاری فنی شرکت سنور الکتریک ترکیه (مالک برند لوازم خانگی Arnica) و شرکت نورتوشه (بعنوان زیر مجموعه هلدینگ لوازم خانگی پارس خزر) در شهر ساوه، برند سایا به منظور تولید لوازم خانگی کوچک برقی شامل انواع جاروبرقی، اتوبخار، غذاساز،آبمیوه گیری، میوه و سبزی خشک کن و… به منظور ارائه محصولات مطابق نیاز مصرف کننده گرامی ایرانی متولد گردید.

برند سایا

تولیدات شرکت پارس خزراز سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۶۱ با برند پارس توشیبا و از سال ۱۳۶۱ تاکنون با برند تجاری پارس خزر و سایا به بازارهای داخلی و جهانی عرضه می شوند. تمام محصولات سایا با ضمانت ۲۴ ماهه پارس خزر در بیش از ۴۵۰ مرکز فروش در سراسر کشور در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد.

محصولات شرکت پارس خزر

 شرکت صنعتی پارس خزر (سهامی عام)، تولید کننده لوازم خانگی ساخت ایران با بیش از نیم قرن سابقه است که محصولات آن شامل انواع ماشین لباسشویی ۷ و ۸ کیلویی، پنکه های رومیزی، ایستاده، دیواری و سقفی، هواکش، شومینه برقی، فن هیتر، بخاری برقی، پلوپز، بخارپز، سرخ کن، آون توستر، ساندویچ ساز، کباب پز (باربیکیو)، تخم مرغ پز، خوراک پز، چرخگوشت، غذاساز، همزن، آسیاب، میوه و سبزی خشک کن، مکمل چرخگوشت، بلندر، خرد کن، ترازو آشپزخانه، آبمیوه گیری، آب مرکبات گیری، چای ساز، دم آور، کتری برقی، اسپرسوساز، جارو برقی، جارو عصایی، بخارشو، اتوبخار، سشوار و تصفیه هوا می باشد.

بررسی کامل میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-102

میوه و سبزی خشک‌کن «سایا» مدل «GP-102» دستگاهی بسیار موفق در زمینه‌ی خشک‌کردن اقلام خوراکی است. میوه‌های خشک سال‌هاست  وارد بازار تنقلات شده‌اند و طرفداران زیادی دارند. مخلوط‌کردن آن‌ها با آجیل یا سرو جداگانه آن‌ها در میهمانی‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها به‌عنوان تنقلات، به امری عادی و قسمتی از توقعات میهمانان یا مشتریان تبدیل شده است.

میوه و سبزی خشک کن سایا
ابعاد دستگاه در مقایسه با دست یک انسان بالغ

طرز کار دستگاه

این دستگاه دارای ۵ سینی است که به‌صورت مشبک از جنس پلاستیک ساخته‌ شده‌اند. جریان مداوم و یکنواخت هوای داغ کنترل‌شده از میان این شبکه‌ها و از میان میوه‌های برش‌خورده، باعث خشک‌شدن یکنواخت آن‌ها می‌شود. خشک‌کردن سبزی هم به همین منوال است. بعد از شست‌وشو و پخش یکنواخت آن‌ها در سینی‌ها، می‌توان به خشک‌کردن آن‌ها اقدام کرد. برش میوه‌ها هر چه نازک‌تر باشد، (حداقل ۵ میلی‌متر) خشک‌شدن بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود. قابلیت خشک‌کردن این دستگاه تنها به میوه و سبزی ختم نمی‌شود و می‌توان گل‌ها را هم با آن خشک کرد و در تزیینات مختلف از آن‌ها بهره برد. امکان تهیه‌ی لواشک هم باید در قابلیت‌های این دستگاه در نظر گرفته شود. لواشکی که بهداشتی، طبیعی و با طعم دلخواه توسط دستگاه GP-102 تهیه می‌شود، بسیار وسوسه‌انگیز خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت و خرید این میوه خشک کن ها روی دکمه زیر کلیک کنید.

نگاه کلی به مدل GP-102

میوه و سبزی خشک کن سایا

بررسی کامل میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP 103

میوه و سبزی خشک‌کن سایا مدل «GP 103» محصولی کارآمد از شرکت پارس خزر  است. این دستگاه وسیله‌ای پرکاربرد و جذاب برای دوستداران تنقلات سالم خانگی و ورقه‌های خوش‌طعم میوه است. میوه خشک‌کن GP 103 از موتور ۲۵۰ وات برخوردار است. زمان لازم برای خشک‌شدن کامل میوه‌ها به قطر آن‌ها بستگی دارد و این زمان متغیر است.  بهترین قطر میوه برای خشک‌کردن این دستگاه پنج میلی‌متر است.

ابعاد دستگاه در مقایسه با دست یک انسان بالغ

طرز کار دستگاه

پنج طبقه‌ی مختلف برای این محصول در نظر گرفته شده است که اجازه‌ی خشک‌کردن میوه‌های مختلف را در حجم زیاد و به طور همزمان به کاربر می‌دهند. پنج سینی بزرگ دستگاه روی هم سوار می‌شوند و امکان چرخش ۳۶۰ درجه و قابلیت جداسازی از بدنه را دارند. به‌این‌ترتیب نظافت قطعات دستگاه آسان است. این سینی‌ها مشبک هستند تا گرما به‌خوبی میان آن‌ها منتقل شود.

برای اطلاع از قیمت و خرید این میوه خشک کن ها روی دکمه زیر کلیک کنید.

مقایسه دو مدل میوه و سبزی خشک کن سایا باهم

مدل میوه و سبزی خشک کن سایامدل GP 103
مدل GP-102
ابعاد۱۸ × ۲۹ × ۲۹ سانتی‌متر۲۹ × ۱۷ × ۱۷ سانتی‌متر
وزن۱.۸۶۵ کیلوگرم۱.۸ کیلوگرم
جنس بدنهپلاستیکپلاستیک
توان۲۵۰ وات۲۵۰ وات
قابلیت شستشوی لوازم جانبی در ماشین ظرفشویینداردندارد
محفظه‌ی جمع‌آوری سیم برقنداردندارد
محفظه‌ی نگهداری اقلام همراهنداردندارد
پایه‌ی ضدلغزشدارددارد
طول سیم۱.۱ متر۱ متر
رنگسفیدسفید
تایمرنداردندارد

تجربیات کاربران با میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-102

۱) میوه خشک خانگی عاری از مواد شیمیایی و نگهدارنده و سولفور بوده و از این رو مناسب برای سلامتی و خصوصا برای افراد دارای آلرژی و آسم (در مقایسه با میوه خشک تجاری) مناسب میباشد.
۲)خرید میوه خشک کن شبیه خرید اجاق گاز است و فقط عملیات گرمایی میوه را تامین میکند و آماده سازی و شکل دهی نتیجه با خود شما و نتیجه همت تان است.
۳) به طور میانگین میوه ها بین ۴ تا۵ ساعت خشک میشوند البته این میزان بین ۳ تا ۱۰ ساعت متغییر است.

تهیه ورقه میوه ها با استفاده از رنده آلمانی


۴) اگر بتوانید برای برش زدن میوه از رنده ورقه کن (که در بازار با قیمت نازلی وجود دارد) استفاده کنید، تهیه چیپس میوه بسیار مطلوب خواهد بود.
۵) برای کمتر شدن تیرگی میوه و طعم دار کردن آن از شربت آب لیموی طبیعی یا آب نارنج به همراه عسل استفاده کنید و ورقه های میوه را قبل از چینش در آن بغلطانید.
۶) چون طبقات پایینی بیشتر گرما میبینند بهتر است بعد از حدود ۲ و نیم ساعت جای طبقات را معکوس کنید (یعنی طبقه اول به آخر و دوم به ماقبل آخر و … تغییر یابد.

میزان ضخامت ورقه میوه ها


۷) در زمان جابجایی طبقات(بعد از حدود ۲ و نیم ساعت اولیه) اگر ضخامت میوه خیلی نازک است بهتر است یک بار آنها را از جای خود حرکت دهید تا در زمانی که کاملا خشک شدند راحت تر از ظرف جدا شده و نشکنند. (خصوصا در چیپس میوه)
۸) یادتان باشد که میوه در زمان خشک شدن به خاطر گرمای زیاد هنوز نرم است و بعد از خاموش کردن دستگاه و گذشت حدود ۵ دقیقه کاملا برشته و خشک میشوند (البته این مخصوص چیپس میوه است و سایر میوه های خشک حتی بعد از خشک شدن انعطاف مختصری دارند)
۹) در انتهای کار ممکن است لازم باشد میوه طبقات پایینی (که گرمای بیشتری دیده است) زودتر تخلیه شود و طبقات فوقانی مدت طولانی تری باقی بماند. حتی میتوانید در طبقات تخلیه شده میوه جدید بگذارید.

روش کنترل زمان خشک کردن


۱۰) برای کنترل زمان روشن بودن دستگاه، باید مراقب “زمان” باشید و زمانهای مناسب را یادداشت و کنترل کنید. در بازار نوعی دوشاخه تایمر دار آلمانی وجود دارد (با قیمت حدود ۳۰ هزار تومان) که میتوانید برای کنترل زمان روشن یا خاموش بودن دستگاه در طول شب از آن بهره برداری نمایید.
۱۱) میوه خشک را در ظرف شیشه ای درب دار نگه دارید، حتی میتوانید جدار ظرف را با نوار تفلون آب بندی کنید تا هوا و رطوبت وارد ظرف نشود. در غیر این صورت میوه خشک به مرور نرم و نامطلوب خواهد شد.
۱۲)بهترین چیپس میوه (به نظر بنده) چیپس سیب است. از سیب زرد استفاده کنید و آب نارنج و عسل هم بزنید و برش را بسیار نازک انجام دهید.

برای اطلاع از قیمت و خرید این میوه خشک کن ها روی دکمه زیر کلیک کنید.

تجربه کاربران با میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-103


انواع میوه هارو باهش تست کردم خوب شد، مخصوصا سیب، اگر طبق دستورالعمل کار کنید و کمی حوصله و دقت داشته باشید و سیب ها رو به برش های نیم سانتی در بیارید، خروجی کار با نمونه های باکیفیت بازار کاملا برابری می کند.به غیر از سیب؛ توت، فلفل سبز، زنجیل و موز رو هم تست کردم و نتیجه خیلی خوب شد. البته در هولو و زردـآلو خیلی موفق نبودم که ربطی به دستگاه نداره و نیاز به تجربه دارد.

ملاحظه حجم دستگاه


حجم دستگاه را در نظر داشته باشید، تقریبا روی هر طبقه یک سیب الی یک و نیم سیب متوسط جا میگیره، یعنی در ۵ طبقه اون ۵ الی ۷ تا سیب (به قطر برش های شما بستگی داره) جا میگیره که یک شب تا صبح زمان نیاز داره تا خشک بشه، با این حساب باید با اراده باشی و هر هفته چند شب وقت بزاری و سیب برش بزنی (البته بسته به مصرف داره دیگه …)


صدای دستگاه

اگر خونه کوچیکی دارین (مثل من) و به صدا هم حساس هستین، در شب نمی تونید روشنش کنید، صداش زیاده، در روز روشن کردن هم خیلی صحیح نیست مخصوصا این فصل که مشکل کمبود برق وجود داره، البته توانش ۲۵۰ وات هست ولی خوب باید چندین ساعت روشن باشه، من اینو شب تا صبح (که بار مصرف کمتر هست) میزارم توی زیرزمین، شما هم بهتره قبل خرید به فکر جایی باشید که بتونید بزاریدش که صداش مزاحمت ایجاد نکنه، صدایی در حد صدای پنکه یکم بیشتر که مربوط به فن دستگاه هست.

صرفه جویی در مصرف برق


اگرکنتوربرق سه زمانه داشته باشید که برق شب تا صبح با تعرفه کمتری حساب می شود و در مصرف زیاد برق می تواند مهم باشد. این وسیله تایمر ندارد، لذا مثلا نمی تونید کوک کنید که ساعت ۱ شب تا ۶ صبح روشن باشد، من برای اینکار یک پریز تایمری خریدم (در دیجیکالا هم هست با همین عنوان سرچ کنید) که این نقص رو برای تمام وسایل برقی شما حتی کولر آبی برطرف می کند.

برای اطلاع از قیمت و خرید این میوه خشک کن ها روی دکمه زیر کلیک کنید.

نظرات مفید خریدران میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-102

  • کیفیت ساخت در حد خیلی خوبی هست ،که با دست زدن به محصول کاملا مشهود می باشد.قطعات و طبقات کاملا خوش ساخت و فیت جایگیری می شوند.زیبایی ظاهری در حد کاملا مقبول می باشد.دارای ضمانت نامه بوده که در سایت پارس خزر ثبت می گردد.
  • من این میوه خشک کن رو به تازگی خریدم از دیجی کالا, بنظرم ک خیلی کیفیت خوبی داره من ازش خیلی راضیم صداشم اصلا ازاردهنده نیست.
  • بیشتراز یکساله که دارم ازش استفاده میکنم، هیچ مشکلی پیدا نکرده، میوه رو هم عالی خشک میکند.
  • کارایی خیلی خوبی داره. فقط اگر صدای فن دستگاه کمتر می شد و قیمتش هم پائین تر بود عالی می شد.
  • دستگاه کاملا با کیفیت ساخته شده ، جنس سینی ها با کیفیت و با دوام بالا هست…من دو بار از این دستگاه استفاده کردم و باهاش سیب و کیوی خشک کردم و کاملا راضی بودم بعد از هشت ساعت میوه خشکم آماده شد و کاملا ترد و خوشمزه بود.

برای اطلاع از قیمت و خرید این میوه خشک کن روی دکمه های قرمز تعریف شده در متن کلیک کنید.

نظرات مفید خریدران میوه و سبزی خشک کن سایا مدل GP-103

  • من اینو یک هفته نیست که خریدم. واقعا راضیم ازش.حسن این مدل نسبت به مدل ۱۰۲ اینه که طبقه هاش شیشه ایه و راحت دیده میشه وضعیت میوه ها.
  • صداش در حد یه پنکه کمه ولی اگه خونه تون کوچیکه و شما حساسید شاید شب ها مزاحم خوابتون بشه.مدت زمان کامل شدن فرایند خشک شدن میتونه به ضخامت اسلایس میوه ها هم بستگی داشته باشه.
  • خیلی خوبه. ولی بهتر بود حداقل یک تایمر ساده داشت یا چراغ خاموش و روشن بودن. ولی در کل میوه رو خوب خشک میکنه. پیشنهاد میکنم طبقه ها رو هر یک ساعت جابه جا کنید.
  • من چند روزه که این مدل میوه خشک کن رو تهیه کردم و واقعا ازش راضی هستم. صدا و حرارتش هم کم هست و اصلا حالت آزار دهنده نداره.
  • حدودا ۸ ماهه دارمش و همه چی توش خشک کردم واقعا راضی ام .تایمر نداره ولی همونطور که تو نظرات گفتن میتونید دوشاخه تایمر دار بگیرید که البته من نگرفتم و مشکلی هم ندارم باهاش.

برای اطلاع از قیمت و خرید این میوه خشک کن روی دکمه های قرمز تعریف شده در متن کلیک کنید.

پیشنهاد می شود این پست را نیز بخوانید.

سوالات متداول در مورد میوه و سبزی خشک کن سایا

سینی مخصوص لواشک داره؟

بله طبقه زیرین برای لواشک تعبیه شده،در ضمن تو دفترچه راهنما هم قید شده است.

با توجه به اینکه کف سبد ها یکدست نیست و سوراخ سوراخ هست،چطور میشه لواشک رو با این درست کرد؟

کف دستگاه یکدست است و حالت سینی دارد که برای لواشک استفاده میشه

مصرف برق دستگاه چقدر هستش ؟ ایا در خانه به صرفه هست ؟

این دستگاه ۲۵۰ وات است و بین ۸ تا ۱۲ ساعت برای میوه های کم آب و پر آب استفاده می شود لذا بین ۲ تا ۲.۵ کیلو وات برق مصرف می کند که الان در منزل هایی که مصرف برق پایین دارند بسیار کم است.

 این دستگاه اگه با ماکزیمم ظرفیتش کار کنه تو هر ساعت چقدر میوه رو خشک میکنه؟ یا یک کیلو میوه رو تو چند ساعت خشک می کنه؟

بستگی به میوه ها داره و معمولا تو ۱۰ ساعت کاملا خشک میکنه و برای مصرف خانگی خیلی خوبه

بین هر بار استفاده از دستگاه چند ساعت باید فاصله باشه؟ مثلا ۱۲شب تا ۱۲ظهر روشن باشه و این پروسه چندین شب پشت سر هم تکرار بشه اشکالی داره؟

خیر مشکلی ندارد

در هر دور چقدر میوه میشه باهاش خشک کرد؟ مثلا چندتا پرتقال متوسط با برشهای نیم سانتی پرش میکنه؟

هشت تا ده تا پرتغال میشه خشک کرد. ابعادش تقریبا به اندازه به پلوپز هشت نفره هست 

این دستگاه برای خشک کردن گل هم مناسب هست؟خشک کردن گل به نوعی که حالت و رنگ اولیه شو ازدست نده.

بله به دفترچه ی راهنما نگاه کنید

نوشته‌های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *